Uudista asiakassuhteesi!
Asiakkaat heijastavat aikamme monimutkaisuutta. Nykyisin he ilmentävät ominaisuuksia, jotka kuvaillaan BANI-kehyksessä: hauraus, ahdistuneisuus, epälineaarisuus ja käsittämättömyys. Kuinka hyvin olette valmistautunut vahvistamaan asiakassuhteitanne ja rakentamaan uusia liiketoimintoja, jotka vastaavat näihin haasteisiin?
Lue lisää...
Miten tarkastelet asiakassuhteitasi? Odotatko selkeitä tyytymättömyyden merkkejä ennen kuin ryhdyt toimiin? Onko asiakaslähtöinen muutos reaktiivinen projekti, joka käynnistyy vasta, kun suhde asiakkaaseen on jo "liekeissä"?
On yleistä nähdä omat muutokset jatkuvina ja strategisina, mutta kokea asiakkaan muutokset satunnaisina ja rajattuina.
BANI-maailmassa (hauras, ahdistunut, epälineaarinen, käsittämätön) tämä ajattelutapa ei enää riitä. Asiakaskeskeisyys tarkoittaa muutakin kuin vain asiakkaan asettamista etusijalle—se tarkoittaa, että yrityksesi on jatkuvasti ja kiinteästi osa asiakkaan elämää. Tämä lähestymistapa koskee sekä nykyisen liiketoiminnan uudistamista että uusien mahdollisuuksien luomista.
Miten reagoit, kun:
- Asiakkaan liiketoiminta on muuttunut pysyvästi hauraaksi?
- Asiakas näyttää jatkuvasti olevan huolissaan liiketoiminnastaan?
- Asiakas ei reagoi odotustesi mukaisesti?
- Asiakas vaikuttaa näkökulmastasi käsittämättömältä?
Menestyäksesi nykypäivän ympäristössä yrityksen on ennakoivasti ymmärrettävä ja sopeuduttava asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin—ennen kuin suhde alkaa osoittaa kuormituksen merkkejä.